Za produkty zakupione po 1 stycznia 2023 roku, odpowiadamy za niezgodność produktu z umową na zasadach określonych w Rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Kto może złożyć reklamację? Każdy konsument rozumiany jako (i) osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także (ii) osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, w przypadku gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Czym jest produkt zgodny z umową? Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: (i) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność I funkcjonalność, (ii) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który sprzedawca zaakceptował.
Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi: (i) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk; (ii) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że sprzedawca wykaże, że: a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy; (iii) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać; (iv) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
Do kiedy można złożyć reklamację? 2 lata od dostarczenia przesyłki.
Jak złożyć reklamację?. Aby zgłosić reklamację z tytułu niezgodności produktów z umową:
Informację o rozpatrzeniu reklamacji otrzymasz od nas w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez nas reklamowanego produktu. Brak odpowiedzi w powyższym terminie oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną. Poniesiemy koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki, transportu, robocizny i materiałów.
Żądania konsumenta. W sytuacji wystąpienia braku zgodności produktu z umową, składając reklamację możesz:
Zwrotu należności wynikających z wykonania prawa do obniżenia ceny dokonamy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny .
Za produkty zakupione do 31 grudnia 2022 roku, odpowiadamy za wady rzeczy sprzedanej na zasadach określonych w art. 556 i nast. Kodeksu Cywilnego.
Kto może skorzystać z niniejszej rękojmi. Każdy konsument i przedsiębiorca.
Co to jest wada? Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:(i) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, (ii) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór, (iii) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, (iv) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
Rzecz dotknięta jest wadą prawną, jeżeli stanowi własność osoby trzeciej, jest obciążona prawem osoby trzeciej albo ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. W przypadku sprzedaży prawa wada prawna może również polegać na nieistnieniu prawa.
Do kiedy można złożyć reklamację? 2 lata od dostarczenia przesyłki.
Jak złożyć reklamację? Aby złożyć reklamację z tytułu rękojmi:
Informację o rozpatrzeniu reklamacji otrzymasz od nas w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez nas reklamowanego produktu. Brak odpowiedzi w powyższym terminie oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną. Poniesiemy koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki, transportu, robocizny i materiałów
Zwykle dostarczamy paczkę w ciągu 2-4 dni roboczych od otrzymania zamówienia. Obejmuje to tylko dni robocze.
Wszystkie zamówienia złożone przez stronę www.lecreuset.pl są przetwarzane i dostarczane przez firmę kurierską UPS lub DPD.