Często zadawane pytania
Gdzie powstają produkty Le Creuset?
Mimo iż emaliowane żeliwo Le Creuset powstaje w naszej oryginalnej
odlewni we Francji, to różne gamy produktów są wytwarzane w innych częściach świata.
Wszystkie zakłady, niezależnie od lokalizacji, znajdują się pod nadzorem Le Creuset
i spełniają nasze wysokie standardy.
Czy żeliwo Le Creuset jest kompatybilne
z kuchenkami indukcyjnymi?
Tak, wszystkie nasze naczynia kuchenne (z wyjątkiem naszych produktów
z kamionki, których nie powinno się używać na płycie grzejnej) nadają się do
stosowania na każdej kuchence indukcyjnej.
Pamiętaj, aby zachować niski lub średni poziom ciepła, by zapewnić
trwałość naczyń i doskonałe rezultaty!
Jedzenie przywiera do mojej żeliwnej brytfanny. Co
mogę zrobić?
Ważne jest, aby nie przegrzewać żeliwnych brytfann Le Creuset,
ponieważ może to powodować przywieranie jedzenia. Zawsze gotuj i smaż w niskiej lub
średniej temperaturze, niezależnie od źródła ciepła jakiego używasz. Upewnij się, że
naczynie nagrzewa się stopniowo.
Upuściłem moje żeliwne naczynie. Czy dożywotnia
gwarancja obejmuje uszkodzenia związane z upadkami?
Niestety nie. Mimo że żeliwo jest niezwykle trwałe i nadaje się do
wielu kuchennych zadań, warstwa emaliowana jest wykonana ze szkła. Oznacza to, że
może pęknąć lub odprysnąć, jeśli naczynie zostanie upuszczone lub uderzone.
Nasza dożywotnia gwarancja nie obejmuje uszkodzeń tego typu i nie
możemy przyjąć upuszczonych przedmiotów do naprawy.
Rączka mojego rondla z żeliwa poluzowała się. Co
mogę zrobić?
Najpierw dokręć rączkę, delikatnie obracając srebrny haczyk do
zawieszania (na końcu rączki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli masz
trudności z dokręceniem uchwytu, odkręć i zdejmij go, a następnie ponownie zamontuj.
Wystarczy przekręcić srebrny haczyk przeciwnie do ruchów wskazówek zegara, aby go
poluzować.
Nadal potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi
Klienta
tutaj >
Na krawędzi mojego żeliwnego naczynia pojawiła się
rdza. Czy to normalne?
W przypadku wszystkich produktów żeliwnych czasami wokół krawędzi mogą
pojawiać się małe obszary rdzy. Przyczyną pojawienia się rdzy może być fakt, że po
umyciu żeliwne naczynie nie było dokładnie wysuszone i zostało odłożone w wilgotne
miejsce, np. na ociekacz lub do zmywarki, lub szara warstwa szkliwa mogła zostać
nadkruszona.
Aby usunąć rdzę, oczyść obszar gąbką nylonową z płynem do mycia
naczyń, a następnie dokładnie osusz naczynie. Po wyschnięciu należy przetrzeć
miejsce dotknięte rdzą niewielką ilością oleju słonecznikowego lub innego oleju
roślinnego, aby utworzyć zabezpieczenie i zapobiec ponownemu pojawieniu się rdzy.
Jak mogę optymalnie wykorzystywać płytę grillową
lub żeliwną patelnię grillową (grillit®) Le Creuset?
Po pierwsze, ważne jest, aby wiedzieć, jak prawidłowo nagrzewać płytę
grillową. Rozgrzewaj patelnię na średnim cieple od 3 do 5 minut, bez oleju lub
innego tłuszczu. Lepiej dodać olej i przyprawy do potrawy niż bezpośrednio na płytę
grillową. Gdy płyta grillowa nagrzeje się wystarczająco mocno, ułóż na niej jedzenie
z dodatkiem oleju i przypraw i zostaw bez obracania, aby smażyło się przez kilka
minut. Kiedy jedzenie już będzie gotowe z jednej strony, z łatwością „odejdzie” od
płyty. Następnie można je obrócić, aby przysmażyć drugą stronę.
Po drugie, warto wiedzieć, że nasze płyty grillowe i patelnie żeliwne
(grillit®) często z czasem stają się jeszcze bardziej skuteczne. To dlatego, że
w miarę upływu czasu na wewnętrznej czarnej emalii może wytworzyć się naturalna
powłoka nieprzywierająca, tzw. „patyna”. Powstaje ona w wyniku „wypalania” olejów
i tłuszczów z Twoich dań. Dlatego nie martw się, jeśli zauważysz brązowo-czarną
patynę. I nie zdziw się, gdy z czasem jedzenie będzie łatwiej „odchodzić” od Twojej
płyty grillowej. Możesz również zauważyć, że do smażenia będzie potrzebne coraz
mniej oleju lub tłuszczu, dzięki czemu Twoja płyta grillowa stanie się idealnym
naczyniem do przyrządzania zdrowych posiłków z niewielką lub zerową ilością
tłuszczu.
Na koniec pamiętaj, aby nigdy wstępnie nie smarować ani „wstępnie
wypalać” płyty grillowej – może to spowodować uszkodzenie i zmniejszyć jej
wydajność.
Wszystkie nasze produkty żeliwne są w pełni uszczelnione dwiema
warstwami wysokiej jakości emalii i nie wymagają żadnego „sezonowania”.
Jak dbać o naczynia Le Creuset?
Aby utrzymać ulubione naczynia w jak najlepszym stanie, zapoznaj się
ze wskazówkami na naszej stronie
Pielęgnacja
i użytkowanie.
Czy naczynia żeliwne można myć w zmywarce?
Wszystkie nasze naczynia żeliwne z zintegrowaną rączką żeliwną,
fenolowym uchwytem lub rączką nadają się do mycia w zmywarce. Jednak produkty
z drewnianą rączką nie nadają się do mycia w zmywarce i powinny być myte ręcznie.
Aby z czasem emalia nadal zachowała swój błysk, zalecamy ręczne mycie
naczyń żeliwnych za pomocą szczotki do mycia naczyń lub zmywaka kuchennego.
Pamiętaj, aby także dokładnie je osuszyć.
Do jak wysokiej temperatury są dostosowane produkty
żeliwne Le Creuset?
Wszystkie produkty żeliwne z gałką ze stali nierdzewnej i gałką
metalową są bezpieczne w użyciu w piekarniku do 260°C. Produkty w pełni żeliwne są
bezpieczne do użytku w piekarniku w temperaturze do 350 °C. Wszystkie nasze naczynia
żeliwne z klasycznym czarnym uchwytem fenolowym można stosować w piekarniku
nagrzanym maksymalnie do 200°C, natomiast produkty żeliwne z uchwytem fenolowym
Signature w kolorze czarnym – maksymalnie do 250°C. Produkty żeliwne można
bezpiecznie używać w piekarniku z funkcją grill, pod warunkiem, że element znajduje
się co z zachowaniem odległości 5 cm poniżej grzałki grzewczej. W piekarniku nie
należy używać naczyń żeliwnych z drewnianymi rączkami.
Jaka jest różnica między jasną a ciemną emalią?
Nasza jasna, kremowa emalia głównie pokrywa wnętrze brytfann, rondli i
garnków. Ta powłoka jest bardzo gładka i doskonale nadaje się do bardziej
„wilgotnych” metod gotowania, takich jak duszenie, zapiekanie czy pieczenie.
Produkty pokryte tą emalią świetnie nadają się do przygotowywania gulaszy i zup oraz
do łatwego zapiekania. Jasna powłoka ułatwia sprawdzanie potrawy podczas gotowania,
aby uniknąć przypalenia, i stanowi ładne tło dla potraw, jeśli stawiamy garnki
i patelnie na stole. Jest także szczególnie łatwe w czyszczeniu!
Nasze ciemniejsza, czarna emalia jest stosowana głównie w płytach
grillowych i patelniach. Jest nieco bardziej szorstka (emalia ma bardziej wyrazistą
teksturę) i bardzo wytrzymała, dzięki czemu nie zacznie odchodzić, ani się nie
zniszczy. Z czasem nadbudowanie się olejów i tłuszczów stosowanych do smażenia
tworzy patynę (warstwę ochronną), która wzmacnia właściwości nieprzywierania,
ułatwiając zdejmowanie potraw z patelni.
Czy emalia szklista jest odporna na zarysowania?
Tak, nasza emalia jest odporna na zarysowania. Jednak zawsze najlepiej
jest zachować ostrożność – zalecamy delikatne obchodzenie się z żeliwem i używanie
przyborów kuchennych wykonanych z drewna, tworzywa lub silikonu. A kiedy nadejdzie
czas, aby umyć Twoje naczynie, użyj specjalnego płynu do czyszczenia żeliwa.
Czy produkty żeliwne są nierdzewne?
Tak, nasze naczynia żeliwne z zasady są nierdzewne. Obszary, które
wydają się niepowlekane (np. pokrywki i krawędzie garnków) w rzeczywistości pokryte
są cienką warstwą emalii podkładowej. Pamiętaj, aby po umyciu dokładnie osuszyć te
obszary.
Jak „wstępnie wypalić” patelnię żeliwną?
Nigdy nie należy „wstępnie wypalać” naszego żeliwa – może to uszkodzić
naczynie i zmniejszyć jego wydajność.
Wszystkie nasze produkty żeliwne są całkowicie zabezpieczone dwiema
warstwami wysokiej jakości emalii i nie wymagają żadnego „sezonowania”.
Czym jest patyna?
Z czasem oleje i tłuszcze tworzą brązowo-czarną patynę (warstwę
ochronną), która zapewnia naczyniu doskonałe właściwości, dzięki którym jedzenie nie
przywiera i można bardzo łatwo wyjąć je z naczynia.
Jakich metod płatności mogę użyć?
Na całym świecie akceptujemy Visa, Mastercard, PayPal i American
Express. Opcje płatności mogą różnić się w zależności od kraju, w którym się
znajdujesz, więc zawsze sprawdź stopkę na naszej stronie.
Jeśli złożę zamówienie, kiedy zostanie pobrana
opłata?
Opłata zostanie pobrana w momencie wysyłki zamówienia.
W jaki sposób mogę użyć promocyjnego kodu
zniżkowego?
Podczas finalizacji płatności. Po prostu przejdź do koszyka, a przed
sfinalizowaniem zakupu wprowadź kod promocyjny w wyznaczonym polu. Następnie
kliknij, aby go zastosować. Pamiętaj – zniżki nie mogą zostać zastosowane po
sfinalizowaniu płatności.
Czy mogę złożyć zamówienie przez telefon?
Niestety nie. W razie problemów ze złożeniem zamówienia online
skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta
tutaj >.
Czy mogę wprowadzić zmiany w zamówieniu lub
anulować moje zamówienie?
Zmiany w zamówieniu możesz wprowadzać tylko do momentu potwierdzenia
zamówienia przy dokonywaniu płatności.
Zakup został sfinalizowany, ale chcesz dokonać zmiany w zamówieniu lub
je anulować? Skontaktuj się z naszym zespołem obsługi klienta
tutaj >.
Przed dokonaniem zakupu kupujący ma obowiązek zapoznać się i zrozumieć
warunki sprzedaży Le Creuset. Są one dostępne na naszej
stronie
Regulamin.
Czy mogę złożyć zamówienie online, a następnie
odebrać je ze sklepu Le Creuset?
Nie, obecnie nie oferujemy usługi „Zamów i odbierz”.
What does your order status mean?
ORDER STATUS | Description |
---|---|
Not Paid | Your order has not been placed and processed. Please place your order again and continue the checkout journey until your order is confirmed. |
In Progress | Your order has been placed and processed. |
Shipped | Your order has been processed successfully and shipped. |
Canceled | Your order has been canceled. |
Not Processed | Your order has failed during payment processing. Please place your order again using another payment method or credit card. |
Czy mogę zwrócić zamówienie?
Tak. Szczegóły znajdziesz na naszej
stronie Dostawa
i zwroty. Potrzebujesz dodatkowej pomocy? Skontaktuj się z nami za pomocą
naszej
strony Skontaktuj się
z nami.
Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy po zwrocie produktu?
Zwrot pieniędzy otrzymasz nie później niż 14 dni od dnia otrzymania
przez nas towarów. Zwrotu dokonany za pomocą tej samej metody płatności, która
została użyta podczas składania zamówienia.
Gdzie mogę znaleźć informacje dotyczące
najbliższego sklepu?
Po prostu wejdź na naszą
stronę Wyszukiwarka sklepów.
W jaki sposób mogę dowiedzieć się, kiedy produkt
będzie znów dostępny w magazynie?
Jeśli chcesz kupić na naszej stronie produkt, którego brak
w magazynie, na stronie produktu kliknij przycisk „Poinformuj mnie, kiedy produkt
znowu będzie dostępny” i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Możesz również skorzystać z naszej
strony Wyszukiwarka sklepów,
aby znaleźć salony firmowe Le Creuset i punkty dystrybucji Le Creuset blisko Ciebie.
Jak uzyskać dostęp do mojego konta i historii
zamówień?
Po prostu
zaloguj się na swoje konto.
Możesz też skontaktować się z nami za pośrednictwem naszej
strony Skontaktuj się
z nami, jeśli potrzebujesz pomocy.
Czy mogę rezerwować artykuły, których brak
w magazynie?
Niestety nie. Jeśli jednak klikniesz przycisk na stronie produktu
„Poinformuj mnie, kiedy produkt znowu będzie dostępny”, otrzymasz powiadomienie, gdy
będzie on dostępny ponownie.
Czy mogę zrezygnować z otrzymywania newsletterów
Le Creuset?
Tak, możesz zrezygnować w dowolnej chwili, klikając „Rezygnacja
z subskrypcji”, które znajduje się u dołu newslettera przesyłanego na pocztę
elektroniczną.
Jakie są moje prawa wynikające z Przepisów
o umowach konsumenckich (sprzedaż na odległość)?
Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z naszym
Regulaminem.
Nie pamiętam hasła. Jak je zresetować?
Przejdź do
logowania, a następnie kliknij
„Nie pamiętam hasła” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Otrzymasz wiadomość e-mail
z linkiem do zresetowania hasła. Nie możesz znaleźć wiadomości e-mail? Sprawdź
folder spam lub kosz. Jeśli nadal masz problem z logowaniem, skontaktuj się z nami
za pomocą
strony Skontaktuj się
z nami.
Mam kolejne pytanie. Jak znaleźć odpowiedź?
Wyślij wiadomość za pomocą naszej
strony Skontaktuj się z nami, a chętnie
pomożemy.