Regulamin

1.1. Kim jesteśmy. Ta strona internetowa jest obsługiwana przez Le Creuset Poland Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000569243, numer NIP: 5213702510, numer REGON: 362178507 („my”, „Le Creuset”).
1.2. Jak się z nami skontaktować. Możesz się z nami skontaktować dzwoniąc do naszego zespołu Obsługi Klienta: +48 22 487 98 26, czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 16:00, lub w drodze korespondencji e-mail na adres: obslugaklienta.pl@lecreuset.com – Kontakt z nami jest możliwy bezpośrednio z formularza strony internetowej dostępnego pod adresem: https://www.lecreuset.pl/pl_PL/contactus.
1.3. Jak możemy się z Tobą skontaktować. Jeśli będziemy musieli się z Tobą skontaktować, zrobimy to telefonicznie lub pisemnie na adres e-mail lub adres pocztowy przekazany nam w zamówieniu.
1.4. “Konsument” oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.5. Termin "Pismo” obejmuje również pocztę elektroniczną. Kiedy w niniejszych warunkach używamy słów: “pisemny” lub “napisany”, obejmuje to także wiadomości e-mail.
1.6. “Strona internetowa” oznacza stronę internetową Le Creuset: www.lecreuset.pl.
2.1. Treści prezentowane na naszej Stronie internetowej, w szczególności opisy cenniki i inne informacje o produktach, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego. Złożenie zamówienia na naszej Stronie internetowej będzie traktowane jako oferta zakupu produktów zgodnie z niniejszymi warunkami.
2.2. Po złożeniu zamówienia, otrzymasz od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania przez nas zamówienia wraz z podsumowaniem wybranych produktów, danymi dotyczącymi dostawy oraz metody płatności. Informujemy, że otrzymanie tej wiadomości e-mail nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
2.3. Twoje zamówienie zostaje przyjęte, a umowa sprzedaży zostaje uznana za zawartą między Tobą a nami w momencie wysłania przez nas zamówionych produktów oraz wysłania przez Le Creuset wiadomości e-mail z potwierdzeniem wysyłki.
2.4. Wszystkie zamówienia podlegają akceptacji przez nas i dostępności produktu. Jeżeli nie będziemy w stanie dostarczyć Ci produktu(ów) z powodu błędu (na przykład produkt nie jest już dostępny w magazynie lub nie jest on już dostępny albo wystąpił błąd w jego opisie na naszej Stronie internetowej), poinformujemy cię, że Twoja oferta w ramach zamówienia została odrzucona i nie będzie rozpatrywana. Jeśli już zapłaciłeś za zamówienie, zwrócimy ci pełną kwotę tak szybko, jak to możliwe. W takim przypadku umowa sprzedaży nie zostaje zawarta.
2.5. Produkty sprzedawane przez Le Creuset na Stronie internetowej nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Niniejsze warunki są skierowane do Konsumentów. Składając zamówienie za pośrednictwem Strony internetowej oświadczasz, że działasz jako Konsument. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który zamierza dokonać zakupu w celu dalszej odsprzedaży, prosimy o kontakt pod adresem: obslugaklienta.pl@lecreuset.com.
3.1. Mamy obowiązek dostarczyć zakupiony produkt zgodny z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 I 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
3.2. Dokładamy wszelkich starań, aby opisy produktów, zdjęcia, informacje i ceny były dokładne. W związku z tym nie ponosimy odpowiedzialnością za jakiekolwiek nieścisłości, błędy lub pominięcia w opisie produktów.
3.3. Produkty mogą nieznacznie różnić się od tych prezentowanych na zdjęciach. Zdjęcia produktów na naszej Stronie internetowej służą wyłącznie celom ilustracyjnym. Chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby kolory były wyświetlane dokładnie, nie możemy zagwarantować, że kolory wyświetlane na urządzeniu dokładnie odzwierciedlają kolor produktów. Twój produkt może nieznacznie różnić się od tych prezentowanych na zdjęciach.
3.4. Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie ‘Care & Use’ tutaj i 'FAQs’ tutaj.
3.5. Dostępność w magazynie. Dostępność produktów w magazynie będzie wyświetlana na Stronie internetowej i chociaż dokładamy wszelkich starań, aby produkty były zawsze dostępne, może się zdarzyć, że produkty będą chwilowo niedostępne. W takich przypadkach istnieje możliwość wybrania opcji dodania do listy oczekujących i otrzymania wiadomości e-mail, gdy produkt będzie ponownie dostępny.
4.1. Ceny zawierają podatek VAT, ale nie koszty dostawy. Wszystkie ceny wyświetlane na naszej Stronie internetowej, z wyjątkiem przypadku błędu, są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT w obowiązującej stawce, ale nie zawierają kosztów dostawy, które zostaną doliczone do całkowitej należnej kwoty. Obowiązujące koszty dostawy będą wyraźnie widoczne podczas procesu realizacji transakcji. Całkowity koszt zamówienia, w tym cena produktu oraz koszty jego dostawy, zostanie wskazany przed złożeniem zamówienia.
4.2. Co się stanie, jeśli pomylimy się z ceną. Pomimo naszych najlepszych starań, zawsze istnieje możliwość wystąpienia błędu dotyczącego ceny na naszej Stronie internetowej. Jeśli zamówiony produkt został niewłaściwe wyceniony, zwykle według naszego uznania, (i) skontaktujemy się z Tobą i zaoferujemy Ci możliwość ponownego potwierdzenia zamówienia z prawidłową ceną albo anulujemy zamówienie, albo (ii) odrzucimy Twoje zamówienie i powiadomimy Cię o tym. Zamówienia nie będą przyjmowane, jeśli występuje błąd w cenie.
4.3. Zmiany cen. Ceny mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Wszelkie kolejne zakupy tego samego produktu nie mogą być zagwarantowane w tej samej cenie, ale zmiany ceny nie będą miały wpływu na Twoje zamówienie, przy czym ceną produktu jest cena z dnia złożenia zamówienia.
4.4. Kiedy musisz zapłacić i jak musisz zapłacić.
Pełna płatność jest wymagana w momencie składania zamówienia, ale nie obciążymy twojej karty kredytowej lub debetowej zanim nie wyślemy twojego zamówienia.
Akceptujemy płatności następującymi kartami kredytowymi lub debetowymi: karty kredytowe i debetowe Visa, karty kredytowe i debetowe MasterCard. Składając zamówienie za pośrednictwem naszej Strony internetowej, potwierdzasz, że dane dotyczące płatności podane w zamówieniu są ważne i prawidłowe. Wszystkie transakcje będą przeprowadzane w polskich złotych (PLN). Akceptujemy również płatności przez PayPal, ale pamiętaj, że jeśli chcesz zapłacić za swoje produkty za pomocą PayPal, a nie masz jeszcze konta PayPal, będziesz musiał założyć nowe konto bezpośrednio w PayPal. Opłata za każde zamówienie złożone za pośrednictwem systemu PayPal zostanie pobrana w momencie złożenia zamówienia. Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie będziemy w stanie zrealizować Twojego zamówienia, opłata ta zostanie zwrócona na twoje konto PayPal. Akceptujemy również płatność za pomocą Przelewy 24.
Nie akceptujemy gotówki, czeków, kart podarunkowych ani bonów jako płatności za zakupy online.
5.1. Informacje o dostawie I jej kosztach. Zamówienie dokonane za pomocą Strony internetowej mogą być dostarczone wyłącznie na adresy na terenie Polski.
Opłaty za dostawę obliczane są na podstawie zamówionych produktów, całkowitej kwoty zamówienia i wybranej usługi dostawy. Standardowa dostawa jest BEZPŁATNA dla wszystkich zamówień powyżej 200 PLN. Dostawa jest realizowana w terminie od 3 do 4 dni roboczych.
Należy pamiętać, że dni robocze to dni od poniedziałki do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Dołożymy wszelkich starań, aby dotrzymać tych terminów dostaw, ale nie można tego zagwarantować w niektórych częściach Polski.
Jeśli pierwsza próba doręczenia do domu nie powiedzie się, nasz przewoźnik dostarczy przesyłkę do punktu przekaźnikowego, który będzie dla Ciebie dostępny przez okres 10 (dziesięciu) dni roboczych.
5.2. Le Creuset prowadzi standardową politykę cenową produktów w Polsce, co oznacza, że klienci są obciążani tymi samymi cenami niezależnie od miejsca zamieszkania. Uważamy, że integralność cen w każdej strefie walutowej jest ważna.
5.3. Opóźnienie w dostawie. Jeśli z jakiegokolwiek powodu dostawa produktów zostanie opóźniona, poinformujemy cię o tym tak szybko, jak to możliwe. W przypadku opóźnienia przekraczającego 30 (trzydzieści) dni od dnia złożenia zamówienia, możesz odstąpić od umowy. W takim przypadku, zobowiązujemy się do zwrotu pieniędzy w terminie 14 (czternastu) dni.
5.4. Kiedy stajesz się odpowiedzialny za produkt. Własność produktu przechodzi na Ciebie, gdy: (i) otrzymamy pełną płatność oraz (ii) Ty lub wyznaczona osoba trzecia wejdzie w fizyczne posiadanie produktu. Możemy odzyskać wszelkie zamówione przez ciebie produkty w dowolnym momencie przed przeniesieniem ich własności w przypadku naruszenia niniejszych warunków, oszustwa lub zaniedbania. Ryzyko związane z produktem przechodzi na Ciebie w momencie dostawy (lub gdy zorganizowany przez Ciebie przewoźnik odbierze go od nas).
5.5. Zastrzeżenia. W przypadku dostarczenia przesyłki wyraźnie uszkodzonej lub niezgodnej z umową (tj. otwartej), i to pomimo dbałości nie tylko o opakowanie, ale także przy wyborze przewoźnika, możesz (i) odmówić przyjęcia przesyłki i wskazać przyczynę na dowodzie dostawy lub (ii) przyjąć przesyłkę, ale wskazać swoje zastrzeżenia na dowodzie dostawy i nie podpisywać go. W każdym przypadku należy powiadomić przewoźnika i/lub Le Creuset obslugaklienta.pl@lecreuset.com o zastrzeżeniach.
6.1. Prawo do odstąpienia od umowy. Chcemy zagwarantować naszym klientom pełną satysfakcję. Jeśli nie jesteś zadowolony z zamówionego produktu i jesteś konsumentem w Wielkiej Brytanii lub Europejskim Obszarze Gospodarczym („EOG”), masz prawo odstąpić od zawartej umowy (z wyjątkiem produktów niefabrykowanych, wyprodukowanych zgodnie ze specyfikacją konsumenta lub w celu zaspokojenia jego zindywidualizowanych potrzeb), bez podania przyczyny, w dowolnym momencie, do 14 (czternastu) dni kalendarzowych, począwszy od dnia następującego po dniu, w którym dostarczyliśmy produkt (okres odstąpienia od umowy). Dostawa ma miejsce, gdy Ty lub wyznaczona osoba wejdzie w fizyczne posiadanie produktu. W przypadku, gdy twoje zamówienie podzielone jest na kilka przesyłek w różnych dniach, masz 14 (czternaście) dni kalendarzowych, licząc od dnia następującego po dniu, w którym Ty (lub osoba przez Ciebie wyznaczona) otrzyma ostatni produkt zamówiony w ramach zamówienia, które chcesz anulować. W przypadku zakupu zestawu lub pakietu produktów, prawo do odstąpienia od umowy dotyczy całego zestawu, a nie pojedynczego elementu zestawu.
6.2. Jak skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. W przypadku zawarcia umowy jako konsument, aby odstąpić od umowy bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialnością wobec nas, musisz skontaktować się z nami w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych, począwszy od dnia następującego po dniu, w którym dostarczyliśmy produkt:
  • (i) poprzez naszą bezpłatną infolinię [●] (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 10 – 16) lub
  • (ii) na nasz adres email: lub
  • (iii) pocztą na adres: ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa lub
  • (iv) lub możesz skorzystać z naszego formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny tutaj PL Withdrawal.pdf (lecreuset.pl), wraz z wyraźnym oświadczeniem o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze korespondencji e-mail, niezwłocznie potwierdzimy otrzymanie takiego oświadczenia w wiadomości zwrotnej przesłanej na twój adres e-mail.
    Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie oświadczenia o skorzystaniu z przysługującego prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do wykonaniu tego prawa.

6.3 Jak mogę zwrócić produkt. W przypadku odstąpienia od umowy należy zwrócić cały produkt nieużywany i nieuszkodzony, w oryginalnym opakowaniu produktu, w tym akcesoria, broszurę dotyczącą pielęgnacji i użytkowania oraz wszystkie etykiety, w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od powiadomienia nas o decyzji o odstąpieniu od umowy na adres ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa. Przed odesłaniem do nas produktu uprzejmie prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 487 98 26 od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00 lub pocztą elektroniczną: w celu udzielenia wszelkich informacji dotyczących procedury zwrotu.
6.4 Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy? Zwrócimy cenę zapłaconą za produkt, w tym opłatę za dostawę – z wyjątkiem wszelkich dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez kupującego innego rodzaju dostawy niż standardowa dostawa oferowana przez Le Creuset w procesie zakupu – w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty poinformowania nas o decyzji o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy. Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania zwrotu kosztów do czasu otrzymania produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia nam dowodu, że produkt został do nas zwrócony, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takiej samej metody płatności, jak w przypadku pierwotnego zamówienia.
6.5 Koszt odesłania produktu do nas nie podlega zwrotowi, zostanie on opłacony przez Ciebie.
6.6 Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwróconego produktu lub zwrotu zapłaconej ceny zakupu, jeśli produkt nie zostanie zwrócony zgodnie z wymogami określonymi powyżej w punkcie 6.
6.7 Prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w tym m. in. umowy:
  • (a) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • (b) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • (c) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
  • (d) zawartej w drodze aukcji publicznej;

6.8 Przepisy niniejszego pkt 6 stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Co się stanie, jeśli otrzymasz niewłaściwe zamówienie lub produkt został uszkodzony podczas transportu przesyłki? Prosimy o kontakt pod numerem telefonu [+48 22 487 98 26], czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-16:00, lub pocztą email pod adresem Następnie ustalimy przyczynę zwrotu i wyślemy wiadomość e-mail zawierającą numer powiązanej sprawy oraz, w stosownych przypadkach, procedurę zwrotu i informacje adresowe.
8.1. Jak mogę zwrócić produkt? Jeśli zażądaliśmy zwrotu produktu, należy zwrócić cały produkt – nieuszkodzony, w przypadku otrzymania niewłaściwego zamówienia - w oryginalnym opakowaniu produktu, wraz z akcesoriami, broszurą dotyczącą pielęgnacji i użytkowania oraz wszystkimi etykietami.
8.2. Nie ponosimy odpowiedzialności za paczki, które nie zostały do nas zwrócone, dlatego zalecamy skorzystanie z identyfikowalnej i ubezpieczonej usługi zwrotu produktów do nas.
8.3. Czy otrzymam zwrot pieniędzy? Jeśli stwierdzimy, że produkt nie jest zgodny z zamówieniem lub został uszkodzony w trakcie transportu, zwrócimy cenę zapłaconą za produkt zgodnie z wybraną metodą płatności. Jeśli przyczyną zwrotu nie jest produkt niezgodny z zamówieniem lub uszkodzenie w trakcie transportu, zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwracanego produktu lub zwrotu zapłaconej ceny zakupu.
Większość produktów Le Creuset jest objęta gwarancją, która stanowi dodatek do Twoich praw. Gwarancja obejmuje wady wykonania i/lub materiałów, gdy produkt jest używany w normalnych warunkach domowych i zgodnie z dostarczonymi instrukcjami dotyczącymi pielęgnacji i użytkowania. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia, użytkowania komercyjnego ani niewłaściwego użytkowania produktu. Szczegółowe informacje na temat okresu gwarancji dla poszczególnych produktów możesz znaleźć na naszej stronie "Gwarancja" tutaj.
W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
10.1 Niezgodność towaru z umową

Za produkty zakupione po 1 stycznia 2023 roku, odpowiadamy za niezgodność produktu z umową na zasadach określonych w Rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

Kto może złożyć reklamację? Każdy konsument rozumiany jako (i) osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także (ii) osoba fizyczna zawierająca umowę związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, w przypadku gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Czym jest produkt zgodny z umową? Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: (i) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność I funkcjonalność, (ii) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który sprzedawca zaakceptował.

Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi: (i) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk; (ii) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że sprzedawca wykaże, że: a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy; (iii) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać; (iv) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

Do kiedy można złożyć reklamację? 2 lata od dostarczenia przesyłki.

Jak złożyć reklamację?. Aby zgłosić reklamację z tytułu niezgodności produktów z umową:

  • a) złóż reklamację w jednej z następujących form: (i) pisemnie na adres: Le Creuset, ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa, lub (ii) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ,
  • b) podaj w opisie reklamacji: (i) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady; (ii) żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, oraz (iii) dane kontaktowe składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonej z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
  • c) odeślij reklamowany produkt na adres: Le Creuset Polska ul. Marszałkowska 126/134 00-008 Warszawa.

Informację o rozpatrzeniu reklamacji otrzymasz od nas w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez nas reklamowanego produktu. Brak odpowiedzi w powyższym terminie oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną. Poniesiemy koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki, transportu, robocizny i materiałów.

Żądania konsumenta. W sytuacji wystąpienia braku zgodności produktu z umową, składając reklamację możesz:

  • a) żądać jego wymiany lub naprawy. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową;
  • b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpić od umowy, gdy :
    • - przedsiębiorca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży;
    • - przedsiębiorca nie doprowadził produktu do zgodności z umową sprzedaży
    • - brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
    • - brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
    • - z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta;

Zwrotu należności wynikających z wykonania prawa do obniżenia ceny dokonamy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny .

10.2 Rękojmia

Za produkty zakupione do 31 grudnia 2022 roku, odpowiadamy za wady rzeczy sprzedanej na zasadach określonych w art. 556 i nast. Kodeksu Cywilnego.

Kto może skorzystać z niniejszej rękojmi. Każdy konsument i przedsiębiorca.

Co to jest wada? Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:(i) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, (ii) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór, (iii) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, (iv) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Rzecz dotknięta jest wadą prawną, jeżeli stanowi własność osoby trzeciej, jest obciążona prawem osoby trzeciej albo ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. W przypadku sprzedaży prawa wada prawna może również polegać na nieistnieniu prawa.

Do kiedy można złożyć reklamację? 2 lata od dostarczenia przesyłki.

Jak złożyć reklamację? Aby złożyć reklamację z tytułu rękojmi:

  • a) złóż reklamację w jednej z następujących form: (i) pisemnie na adres: Le Creuset, ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa, lub (ii) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ,
  • b) podaj w opisie reklamacji: (i) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady; (ii) żądania sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, oraz (iii) dane kontaktowe składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonej z pominięciem zalecanego opisu reklamacji,
  • c) odeślij reklamowany produkt na adres: Le Creuset Polska ul. Marszałkowska 126/134 00-008 Warszawa.

Informację o rozpatrzeniu reklamacji otrzymasz od nas w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez nas reklamowanego produktu. Brak odpowiedzi w powyższym terminie oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną. Poniesiemy koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty przesyłki, transportu, robocizny i materiałów

Żądania konsumenta. Składając reklamację możesz w szczególności:
  • a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy – chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady,
  • b) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady - sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub reklamacji dotyczących produktu prosimy o kontakt. Możesz zadzwonić do naszego Działu Obsługi Klienta na numer telefonu 22 487 98 26 czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 10-16 lub skontaktować się z Działem Obsługi Klienta przez email obslugaklienta.pl@lecreuset.com, podając maksymalnie szczegóły swojego problemu. Można również załączyć zdjęcia i/lub filmy. Ważne jest, aby zachować paragon/fakturę, ponieważ zostaniesz o to poproszony.
12.1 Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty pośrednie, które możesz ponieść, w tym utratę zysków, dochodów lub przewidywanych oszczędności w wyniku nieprzestrzegania przez nas niniejszych warunków lub naszego zaniedbania. Nie wyłączamy ani nie ograniczamy naszej odpowiedzialności wobec Ciebie w żaden sposób, który byłby niezgodny z prawem, w tym za śmierć lub obrażenia ciała spowodowane naszym zaniedbaniem. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty biznesowe. Jeśli produkty zakupione na Stronie internetowej są przeznaczone do celów komercyjnych lub biznesowych, nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty, w tym utratę zysków, dochodów lub przychodów, przewidywanych oszczędności, działalności gospodarczej, umów, danych, czasu lub za jakiekolwiek pośrednie lub wtórne straty lub szkody jakiegokolwiek rodzaju, niezależnie od tego, czy wynikają one z czynu niedozwolonego (w tym zaniedbania), naruszenia umowy lub w inny sposób, nawet jeśli można je przewidzieć.
12.2 Niniejsze warunki stanowią całość warunków, na jakich będziemy dostarczać produkty użytkownikowi oraz anulują i zastępują wszelkie wcześniejsze ustalenia i oświadczenia, ustne lub pisemne.
12.3 Żadne opóźnienie lub zaniechanie z naszej strony w wykonaniu lub wyegzekwowaniu któregokolwiek z naszych praw lub środków zaradczych na mocy niniejszych warunków nie będzie działać jako zrzeczenie się tych praw.
12.4 Jeśli jedno lub więcej postanowień niniejszych warunków zostanie uznane przez sąd za niewykonalne, takie postanowienie zostanie w sposób ważny przekształcone, aby jak najbardziej zbliżyć się do intencji klauzuli, a jeśli taka klauzula nie może zostać przekształcona z jakiegokolwiek powodu, zostanie oddzielona od niniejszych warunków i usunięta.
12.5 Nie możesz cedować ani podzlecać żadnych swoich praw lub obowiązków wynikających z niniejszych warunków jakiejkolwiek osobie bez naszej uprzedniej pisemnej zgody. Żadna strona trzecia nie będzie uprawniona do egzekwowania któregokolwiek z niniejszych warunków.
Wszelkie powiadomienia kierowane do nas przez Ciebie muszą być wysyłane na nasz zarejestrowany adres . Możemy powiadomić Cię na adres e-mail lub adres pocztowy podany podczas składania zamówienia.
12.6 Nie sprzedajemy produktów osobom niepełnoletnim. Osoby poniżej 18 roku życia nie mogą kupować produktów Le Creuset online, chyba że pod nadzorem rodziców lub innych osób dorosłych, które ponoszą za nie odpowiedzialność.
13.1 Jeśli kupujesz produkt jako konsument, masz prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń :
  • a) Internetowe rozstrzyganie sporów. Spory można zgłaszać do rozstrzygnięcia online na platformie internetowego rozstrzygania sporów Komisji Europejskiej, zgodnie z rozporządzeniem Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma jest interaktywnym narzędziem udostępnianym konsumentom w Unii Europejskiej, za pośrednictwem którego mogą oni złożyć skargę, dostępnym pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr.
  • b) Stały polubowny Sąd Konsumencki. Jesteś uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
  • c) Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej. Jesteś uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między konsumentem a sprzedawcą.
  • d) Darmowa pomoc. Możesz uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem a sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich)..

13.2 Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (http://www.uokik.gov.pl).
13.3 Wszystkie sprawy dotyczące i związane z jakąkolwiek ofertą lub umową zakupu i sprzedaży produktów z naszej strony internetowej będą w języku polskim i będą interpretowane i regulowane zgodnie z prawem polskim, a sądy polskie będą miały wyłączną jurysdykcję we wszystkich takich sprawach.
13.4 Przepisy niniejszego pkt 13 stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dokładamy wszelkich starań, aby chronić Twoją prywatność i zapewnić bezpieczne zakupy online. Używamy Twoich danych osobowych, aby sfinalizować zakup produktu online i świadczyć dodatkowe usługi (usługi posprzedażowe, zapobieganie oszustwom, zarządzanie zwrotami).
Tylko za Twoją zgodą możemy przetwarzać Twoje dane osobowe również w celu przesyłania spersonalizowanej komunikacji marketingowej. Sposób, w jaki możemy wykorzystywać Twoje dane osobowe oraz nasze zasady dotyczące prywatności i korzystania z plików cookies, są określone w naszej privacy policy oraz cookies policy. Przed przystąpieniem do płatności na stronie zakupu zostaniesz poproszony o zaakceptowanie obecnych warunków sprzedaży online Le Creuset oraz naszej polityki prywatności . Aby uzyskać wszelkie informacje i wyjaśnienia dotyczące prywatności i plików cookie i/lub skorzystać z praw do prywatności, możesz wysłać do nas wiadomość e-mail na adres . Daj nam znać, na czym polega problem, a my odpowiemy w odpowiednim czasie.
Chętnie poznamy twoją opinię na temat naszych produktów.
Pod koniec zakupów na NASZEJ Stronie internetowej lub w jednym z butików Le Creuset lub punktach sprzedaży Le Creuset:
(i) Możemy zaprosić cię poprzez wiadomość e-mail do napisania recenzji produktu i podzielenia się swoimi doświadczeniami;
(ii) Możesz również umieścić opinię na stronie produktu na naszej Stronie internetowej (w tym przypadku możesz również wyrazić opinię, jeśli dokonałeś zakupu naszego produktu u jednego z naszych autoryzowanych sprzedawców): znajdziesz sekcję „zostaw recenzję”, którą możesz opcjonalnie wypełnić. Obowiązują poniższe warunki.
Naszym celem jest zebranie opinii naszych klientów, pozytywnych lub negatywnych. Nie publikuj żadnych treści reklamowych ani handlowych ani nie wykorzystuj naszej Strony internetowej do prowadzenia jakiejkolwiek działalności komercyjnej. Nie publikuj obraźliwych lub nieodpowiednich treści. Le Creuset nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane przez użytkowników na naszej Stronie internetowej chociaż zastrzegamy sobie prawo do usuwania nieodpowiednich treści według własnego uznania.
Napiszesz recenzję jako nabywca / użytkownik jednego z produktów Le Creuset lub jeśli ktoś podarował Ci produkt Le Creuset.
Treści są Twoją własnością, ale publikując recenzję na naszych stronach internetowych, udzielasz licencji Le Creuset. Publikując recenzję, rozumiesz, że udzielasz niewyłącznej, wieczystej (przynajmniej na czas trwania ochrony odpowiednich praw własności intelektualnej), zbywalnej, podlegającej sublicencjonowaniu, nieodpłatnej, ogólnoświatowej licencji na korzystanie z treści publikowanych na naszych Stronach internetowych w dowolnym celu, w tym w celach komercyjnych, prawa do tworzenia dzieł pochodnych, tłumaczenia, powielania, wyświetlania, rozpowszechniania lub modyfikowania treści oraz udzielania sublicencji lub cesji tych praw.
Twoja recenzja może być widoczna z innych platform, takich jak wyszukiwarki i media społecznościowe. Twoja recenzja będzie widoczna do momentu jej usunięcia. Po publikacji możesz skontaktować się z Le Creuset, wysyłając wiadomość e-mail na adres , aby usunąć swoją recenzję. Rozumiesz, że usunięte treści mogą pozostać w naszych systemach lub innych platformach w zakresie, w jakim Twoje treści zostały opublikowane publicznie i mogą być dostępne lub udostępniane innym użytkownikom lub stronom trzecim, które ich nie usunęły. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak postępujemy z Twoimi danymi i prawami do prywatności, zapoznaj się z naszą informacją o ochronie prywatności Polityka prywatności | Le Creuset PL | Le Creuset
16.1 Definicje:
  • a) Formularz zamówienia - usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  • b) Konto – usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwa (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Le Creuset, w którym gromadzone są podane przez Ciebie dane oraz informacje o złożonych zamówieniach na Stronie internetowej,
  • c) Newsletter - usługa elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Le Creuset za pośrednictwem poczty e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym automatyczne otrzymywanie od Le Creuset cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach na Stronie internetowej,
16.2 Za pośrednictwem Strony internetowej świadczymy drogą elektroniczną następujące usługi:
  • a) założenie i korzystanie z Konta,
  • b) korzystanie z Newslettera,
  • c) korzystanie z Formularza zamówienia,
16.3 Do korzystania ze Strony internetowej zgodnie z jego funkcjami potrzebne są:
  • a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
  • b) dostęp do poczty elektronicznej;
  • c) przeglądarka internetowa typu Chrome, Safari, Opera, FireFox lub podobna;
  • d) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisywania plików oraz obsługi Javascript.
16.4 Jesteś zobowiązany do korzystania ze Strony internetowej zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw autorskich i praw własności intelektualnej naszych jak i osób trzecich. Jesteś zobowiązany do podania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
16.5 Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną:
  • a) Konto. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu następujących czynności: (i) wypełnieniu formularza rejestracyjnego, (ii) kliknięciu pola “Załóż konto”, (iii) podaniu następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego i hasło. Masz możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunąć swoje Konto wysyłając do nas stosowne żądanie pocztą email na adres .
  • b) Newsletter. Korzystanie z Newslettera jest możliwe po wykonaniu następujących kroków: (i) podaniu adresu e-mail, (ii) kliknięciu pola "Subskrybuj" lub zaznaczeniu odpowiedniego pola wyboru podczas tworzenia Konta. Masz możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, zrezygnować z subskrypcji Newslettera za pomocą linku znajdującego się na dole Newslettera lub wysyłając do nas stosowne żądanie pocztą e-mail . Aby uzyskać dodatkowe informacje, zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności - Polityka prywatności | Le Creuset PL | Le Creuset
  • c) Formularz zamówienia. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania pierwszego produktu do koszyka na Stronie internetowej. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer kontaktu telefonicznego oraz dane dotyczące umowy sprzedaży: produkt(y), ilość produktu(ów), miejsce i sposób dostawy produktu(ów), sposób płatności. Usługa Formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania zamówienia. W przypadku zakupu twoje dane będą przetwarzane zgodnie z lokalnymi przepisami dotyczącymi okresu przechowywania (zobacz także naszą Politykę Prywatności - Polityka prywatności | Le Creuset PL | Le Creuset).
16.6 Możesz złożyć reklamację dotyczącą świadczonych przez nas usług wysyłając wiadomość e-mail na adres: obslugaklienta.pl@lecreuset.com lub kontaktując się z nami telefonicznie pod numerem +48 22 487 98 26. Składając reklamację opisz, czego ona dotyczy, wskaż nam również swoje oczekiwania co do sposobu jej rozpatrzenia. Rozpatrzymy Twoją reklamację tak szybko, jak będzie to możliwe, a w każdym przypadku otrzymasz odpowiedź w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymanie twojej reklamacji.
Od czasu do czasu możemy zmieniać niniejsze warunki według własnego uznania, bez powiadomienia. Wszelkie poprawki zostaną wprowadzone na Stronie internetowej i zastąpią wszelkie wcześniej opublikowane przez nas warunki.
Ostatnia aktualizacja z dnia 18 października 2023.